× Kun klubmedlemmer har adgang til at skrive her

Undervognsbehandling

05 dec 2013 11:58 #7894 af KLA
Kære alle

Jeg skal til at have undervognsbehandlet min NB. Jeg har fået tilbud fra Pava på ca. 4.200 for en fuld behandling med billeddokumentation.

Jeg ville imidlertid gerne høre eventuelle input til om Pava er den bedste beskyttelse til MX-5'er eller om I evt. ville anbefale et andet mærke. Det skal siges, at den i 2009 blev behandlet med Pava.

Mange hilsner
Kasper
05 dec 2013 13:09 #7895 af Ole
Tror det afhænger meget af værkstedet.
Jeg fik anbefalet et Dinitrol værksted, som skulle være åh-så-godt. Mage til svineri et sjusk skal man lede længe efter. Og det lå oven i købet langt fra hvor jeg bor.
Næste gang bliver det den lokale Pava-mand, som jeg tidligere har brugt.

Ole - 99' Jubii.
05 dec 2013 14:12 #7896 af Peder
Min NB fra 98 har så vidt jeg kan se fået jævnlige Dinitrol behandling gennem alle årene, og det ser nu ok fin ud, kun er motorrummet sprøjtet lidt rigelig til !

pn
05 dec 2013 14:26 #7898 af one-niner
Min opfattelse er også, at værkstedet er vigtigere end mærket på rustbeskyttelsen. De skal være grundige, og hvis de kender bilen, er det sikkert ikke nogen ulempe. Nogle produkter er vist voks- og andre oliebaserede. Hvis bilen tidligere har fået behandlinger tror jeg, at man bør fortsætte med samme type, men ved faktisk ikke, om det betyder noget.

Sidst min fik Pava, var det på et lokalt værksted, der var sygdomsramt og havde pissetravlt op til sidste vinter... Det gør jeg ikke igen.

Næste gang bliver det gennem Andreas. Han arbejder sammen med et Pava-sted, der sikkert har set en del MX-5'ere efterhånden. Og så skal det være før alle andre kommer i tanke om, at det er ved at blive vinter :)

- Tom
05 dec 2013 14:51 #7899 af Helge
Ifølge FDM, så skulle det være hip som hap hvilket rustbeskyttelsesmiddel man vælger, det der betyder noget er om manden med sprøjten er omhyggelig med sit arbejde. Her link til mine oplevelser med et firma som virkelig laver et meget omhyggeligt arbejde. Det ligger godt nok på Fyn, men er alle pengene værd, også broafgiften. Det er et sted som er værd at køre efter!
mx5club.dk/forum/andet/3015-undervognsbehandling-til-ug

Kan tilføje at Pava værkstedet Tom omtaler er: www.janlundbiler.dk/
I øvrigt samme sted jeg fik 5’eren undervognsbehandlet.

Husk at Pava og Dinitrol giver 15% rabat ved medlemskab af FDM.

www.fdm.dk/rabat/pava-undervognsbehandling

www.fdm.dk/rabat/dinitrol-undervognsbehandling

ND 1.5 Edition 2016 SoftTop Soul Red Metallic
Tom Hall: ”This isn’t a car to be measured in MPH or MPG, but in "SPG" — "Smiles Per Gallon."
05 dec 2013 14:57 #7900 af AS DK

one-niner skrev: Næste gang bliver det gennem Andreas. Han arbejder sammen med et Pava-sted, der sikkert har set en del MX-5'ere efterhånden. Og så skal det være før alle andre kommer i tanke om, at det er ved at blive vinter :)

- Tom

Kan jeg anbefale. Jeg afleverede bilen til Andreas med en forklaring om, hvor der IKKE skulle sprøjtes (motorrum m.m.) og det blev fulgt til punkt og prikke. Efterfølgende har min synsmand rost undervognsbehandlingen.

Vær forøvrigt opmærksom på, at det ikke altid er nødvendigt med en komplet behandling. Alt afhængigt af slid m.v. kan en efterbehandling af undervognen gøre det.

Arne Sørensen
Jubii nr 2487 Rotrex kompressor by CCR-Racing
Holdt kørende af Au2Fast
05 dec 2013 15:57 #7901 af Ole

Peder skrev: Min NB fra 98 har så vidt jeg kan se fået jævnlige Dinitrol behandling gennem alle årene, og det ser nu ok fin ud, kun er motorrummet sprøjtet lidt rigelig til !

Det lyder som om vi har brugt samme værksted ;)

Ole - 99' Jubii.
05 dec 2013 23:32 #7902 af KLA
Hej alle sammen

Tusinde tak for de mange nyttige svar. Jeg vil på baggrund af dette lige lave et baggrundstjek af værkstedet, for at se om der skulle være nogle tidligere klager over sjusk med sådanne behandlinger. Jeg vil som udgangspunkt så gå efter en Pava behandling, idet bilen tidligere er blevet behandlet med dette.

Man kan købe fotodokumentation med for 350 kr. ekstra. Om ikke andet så kan dette jo måske i nogen omfang sikre, at de er bare lidt grundige i deres arbejde :)

Mvh
Kasper
06 dec 2013 04:50 #7903 af Ole
God idé at checke deres ry.
Mht til foto dokumentation så er det naturligvis også fint. Det er bare ikke nok. Det siger intet om, om de sjasker motorrummet til eller borer huller hvor de ikke skal.
Husk at instruere dem UDTRYKKELIGT om IKKE at røre motorrummet. Lad være med at lade dem overtale dig til det. Det er unødvendigt og dit motorrum bliver aldrig rent igen.

Ole - 99' Jubii.
08 dec 2013 13:04 #7907 af Helge
Få din bil undervognsbehandlet til halv pris B)
Sådan lyder tilbuddet på en række af de populære tilbudsites.

jyllands-posten.dk/motor/ECE6308598/pas-pa-fup-rustbeskyttelse/

Tom Hall: ”This isn’t a car to be measured in MPH or MPG, but in "SPG" — "Smiles Per Gallon."
29 dec 2015 17:03 - 29 dec 2015 17:09 #16083 af Per - Kolding
Nu er der kun 1½ måned til at min ND skal undervognsbehandles, inden der kommer nummerplader på for første gang.

Det er et kombineret SUVO / MERCASOL undervognsbehandlingscenter der skal stå for behandlingen, der indgik i handlen.

Jeg ved ikke hvor mange MX-5 der er behandlet i fortiden, sikkert ikke mange, og slet ikke ND'er...... :woohoo:

Jeg vil selvfølgelig bede om at se et sprøjteskema, men hvad skal jeg derudover være opmærksom på?

De to drænkanaler på 15 x 30 mm i bunden skal selvfølgelig dækkes af, men er der andet?

På forhånd tak..... :cheer:

Med venlig hilsen
Per ND 1,5 Edition 2016
Ceramic metallic
29 dec 2015 19:50 #16088 af Helge
Et godt spørgsmål, som det er svært at svare på. Men en ting ville jeg dog gøre værkstedet opmærksom på, (hvis det var min bil) og det er at jeg ikke vil se noget af deres fedtede stof nogen steder i motorrummet.

De skal behandle alle steder jeg ikke kan se, men når man kikker ned i motorrummet, så skal det fremstå som da bilen rullede af samlebåndet. Så er det er let at holde rent, men sprøjter de først det hele til med deres fedtede stof, så samler det støv og andet skidt. Og du får det aldrig rent igen. Men spændende at høre hvordan det går.

Følgende bruger(e) sagde tak: Per - Kolding
Leveret af Kunena Forum