× Kun klubmedlemmer har adgang til at skrive her

Syn med Rotrex kompressor. Sønderjylland

06 sep 2017 14:17 #23370 af AS DK
Jeg har i nogle år kørt med CCRs Rotrex kompressorsæt og har fået min bil synet hos Tommy på Amager. Tommy har deltaget i godkendelsen af kompressor-sættet og har derfor god viden om kompressorsættet.

Da jeg nu bor ved æ'Grenz og ikke længere arbejder i København er det lidt omstændigt at benytte Tommy på Amager til syn.

Er der nogle med CCRs kompressorsæt, der har været til syn i Sønderjylland?
Og hvad er erfaringerne?

Når jeg spørger er ikke fordi jeg er i tvivl om, hvorvidt en lokal synsmand kan klare sagerne, da der er papirer på det hele. Men jeg har tidligere oplevet at lokale synsmænd på hverdagsslæden ikke har magtet at indføre et sæt sænkningsfjedre og en opvejning af et anhængertræk i registreringsattesten. Resultatet er at der i historikken på den bil står at den 2 gange er dumpet til syn, selvom der intet var i vejen.
Det ønsker jeg ikke skal ske for min MX5.

Arne Sørensen
Jubii nr 2487 Rotrex kompressor by CCR-Racing
Holdt kørende af Au2Fast
06 sep 2017 14:50 #23372 af BoN
Hej Arne

Jeg har siden monteringen af Rotrex, fået synet her på Langeland uden problem med Rotrexén, da Tommy jo havde lagt hovedet på blokke desangående.
Jeg havde imidlertid opgraderet bremserne til ILmotorsports og medbragte naturligvis tüf godkendelsen for at undgå problemer angående disse, synsmanden ville lægge godkendelsen angående bremse, ind på bilen såfremt han kunne beholde Tufén hvilket jeg sagde ok til.
Men da han opfattede via Skats hjemmeside, at såfremt at han godkendte bremserne, godkendte han samtidig Tommy´s godkendelse af Rotrex, bakkede han.
Jeg skal derfor medbringe Tüfén på bremserne indtil der er en synsmand, der vil skrive ind i bilens papirer at papirer vedrørende bremser er ok.
Ja vi lever i et tosset land hvad angår optimering af vores små MXére

Hilsen
Bo

PS. er der noget nyt fra USA vedrørende dine COP?

NB 10th anniversary
Trykladet med Rotrex
08 sep 2017 21:42 - 08 sep 2017 21:42 #23381 af Tommy-dk
Prøv Als bilsyn v/Dennis jessen, Smedevænget 4, 6430 Nordborg

Han er nu ikke så pjattet
12 okt 2017 14:00 #23631 af AS DK
Har fået synet MX5eren hos den lokale synsmand uden anmærkninger.
Og dog. På min registreringsattest er kompressorsættet indført som konstruktiv ændring, hvor der i teksten henvises til dokumentet for godkendelse af CCR Racings kompressorsæt, et såkaldt KBA-nummer. Det er ifølge min lokale synsmand ikke længere nok at henvise til dokumentet ved KBAnr, det skal nu også være uploadet i noget der hedder Dokumentportalen. Det var der ikke noget, der hed i 2013, da jeg fik mine ændringer registreret.

Andre der har oplevet dette?

Arne Sørensen
Jubii nr 2487 Rotrex kompressor by CCR-Racing
Holdt kørende af Au2Fast
Følgende bruger(e) sagde tak: fha, BoN
12 okt 2017 15:00 #23632 af BoN
Mon ikke det er noget Andreas kan tage sig af, han må jo stadig være i kontakt med CCR, da han jo monterer Rotrex?.
Jeg skal ikke til syn før i foråret, men det ville da være rart ikke at skulle argumentere desangående og får nok rigeligt bøvl med åbent luftfilter samt potte.

NB 10th anniversary
Trykladet med Rotrex
12 okt 2017 16:25 #23633 af Bertil - Skanderborg
Jeg fik min 1,8 NB 2000 synet her i Skanderborg i juli 17.
Det var første gang siden den fik monteret kompressor hos Andreas i 15, så jeg var da lidt spændt på om der skulle være noget bøvl - men den blev synet uden problemer overhovedet.B)

2000 NB Miracle med
Rotrex kompressor
12 okt 2017 23:51 #23639 af AS DK
Jeg havde ikke noget bøvl med at få bilen synet som sådan.

Blot undrede den lokale synsmand sig over at KBA-rapporten ikke var tilgængeligt i Dokumentportalen, som fx Færdselspolitiet kan slå op i. Han henviste til de seneste regler, hvor selve rapporten skulle være tilgængelig for relevante myndigheder. Det drejer sig om detaljerede beskrivelser af kompressor-sættet med angivelse af ydelse etc.

Jeg har talt med både Andreas og Tommy (synsmanden som hjalp med godkendelse hos Færdselsstyrelsen) og begge henviser til CCR Racing, som har det famøse dokument.
Rapporten beskriver højst sandsynligt alle detaljer i CCR Racings mangeårige udvikling og det er klart at de ikke vil servere detaljerne for deres evt konkurrenter. Det har jo ikke været helt gratis For CCR at opnå disse godkendelser hos Tüv og lignende organisationer.

Inden der går for meget mystik i sagen vil jeg lige tale med CCR Racing og så vender jeg tilbage.

Arne Sørensen
Jubii nr 2487 Rotrex kompressor by CCR-Racing
Holdt kørende af Au2Fast
12 okt 2017 23:55 #23640 af AS DK

BoN skrev: Jeg skal ikke til syn før i foråret, men det ville da være rart ikke at skulle argumentere desangående og får nok rigeligt bøvl med åbent luftfilter samt potte.


Disse detaljer var der absolut ingen problemer med ved syn.
Jeg kører med åbent KN luftfilter og en knap så diskret bagerste lydpotte. Har dog Tüv papierer på begge dele, men er aldrig blevet spurgt om det til syn.

Arne Sørensen
Jubii nr 2487 Rotrex kompressor by CCR-Racing
Holdt kørende af Au2Fast
Leveret af Kunena Forum