Her Mazdas nye priser, stigningerne skyldes ikke Mazdas grådighed, men klimatosserne i EU
Flemming
Ja, hvor er de andre dog dumme, når vi ikke kan få vores vilje.
Så er det rart, Hun har fundet et nedladende udtryk, vi kan bruge
- og vise sagligheden i vores indlæg.
MX-5 er nu pillet helt ud af Mazda's hjemmeside. Så det blev til 30 gode år med nye MX-5 i DK.
Problemet med reglerne, som rammer os er, at EU begynder at pålægge bilerne afgifter, som vi så i oveni skal betale dansk registreringsafgift af. Altså afgift med afgift. Det lå i kortene at det danske afgiftsystem skulle tage hensyn til dette og tilpasses i slutningen af 2019. Det "glemte" den nye regering så lige at gøre. Tænker den nye regering også har kærlighed for åbne køretøjer, så græd ikke.
Det var da godt nok noget af en gyser at vågne op til her søndag morgen! Tak for den nytårshilsen, Helge.
Men jeg tror egentlig ikke, at klubben kommer til at mærke tilbagegang pga disse prisstigninger. Jeg tror, at det vil medføre at medlemmerne vil passe endnu bedre på deres gamle MX5ere, og at de selvsagt vil være noget tilbageholdende med at købe NDeren. Undervognsbehandlerne og Au2fast går måske til gengæld gyldne tider i møde!
Den billigste MX5 er steget næsten 50% over årsskiftet.
Hvid de nye priser holder, ser jeg det som en realistisk muligt at vores klub vil udsættes for en støre tilbagegang over tid.
Kigger man lidt i prislisterne, har de fleste modeller fået et “gok”. 3 og CX-30 koster feks. i Skyactive-X Cosmo stort set det samme, men nu skal en del af det tidligere standardudstyr tilkøbes som en teknologipakke til 15 tkr. Ligeledes er rødt læder steget 500% !
Ifølge mine oplysninger, så kommer der kun een model i 1.5, og det er standard modellen og ikke Edition modellen.
2.0 også kun i een udgave, og det skulle være uden Recaro-sæder og uden Bilstein undervogn. Hvis jeg har hørt rigtigt...
Det samme skulle gælde for RF’en
Hej Lars
Hmm, ”Noget der ligner 100.000 kr.” Din bil er faktisk steget med 123.421 kr.
Til orientering, her 2019 priser
Du kan kigge mod Bruxelles og de folkevalgte i EU, som har bestemt at bilproducenter, som ikke kan sælge biler som i gennemsnit slipper 95 g co2 eller mindre ud, fra og med 2020 skal "straffes" med særlige skatter/afgifter/bøder - som det er naturligvis er os som forbrugere, der i den sidste ende skal betale.
(Måske er min forklaring lidt forenklet - den lange og korrekte version kan sikkert Googles)
Vi som nåede af skaffe gode - og holdbare - biler i god tid kan glæde os over, at vi kunne købe bilerne til "gammel pris".
Og - til en vis grad - over at de gode gamle biler nu bliver lidt mere værd på markedet.
Det sidste er dog ikke så meget værd, hvis man vil erstatte sin brugte MX-5 med en fabriksny.
Hej Helge og andre.
Kan det virkelig passe, at priserne er steget med noget, der ligner 100.000 kr.? Det lyder vildt.
Bedste hilsener
LarsM
Kun 3 kommentarer: Øv, øv og øv.