× Alt MX-5 relateret, men som ikke kan indpasses i andre kategorier under "MX-5".
Hvis det IKKE er relateret til MX-5, brug da kategorien "Diverse" under "Alt det andet".

Ny sportsvogn ?

18 nov 2017 18:41 - 18 nov 2017 21:07 #23802 af HPH
Tesla har lanceret en prototype af deres nye elektriske sportsvogn og den vil nok kunne give en MX-5 "baghjul", i hvert fald i accelerationen ;)

Den elektriske sportsvogn hedder 'Roadster', og ifølge Elon Musk bliver den verdens hurtigste masseproducere bil. Den nye Roadster kan således accelerere fra 0 til 60 mil i timen (knap 97 kilometer i timen) på 1,9 sekunder. Spændende hvornår den kommer på landevejen og ikke mindst hvad den kommer til at koste B)

hph
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: BoN
19 nov 2017 13:20 - 19 nov 2017 13:44 #23805 af BoN
Tjaaee så er det jo bare hvad en sådan kommer til at koste og altså vente til 2020??

Link: www.bt.dk/udland/tesla-overraskede-i-nat...n-ikke-den-anden-bil

Nok et link, roadsteren kommer ca 6m 30 sek inde: ing.dk/artikel/tesla-truck-32-ton-med-10...a-20-sekunder-208636

NB 10th anniversary
Trykladet med Rotrex
Følgende bruger(e) sagde tak: HPH
20 nov 2017 16:51 #23809 af schafdog
Den er flot, men ikke ligefrem i MX-5 prisklasse. De første 1000 bliver solgt til $250K. Basisprisen bliver $200K. Inden de bliver leveret så er registreringsafgiften på elbiler nok normaliseret.

Og Musk har det med at love mere end han kan holde. Har problemer med produktionen af Model 3.

Men jeg håber at andre overvejer at producere en el cabriolet.
20 nov 2017 17:17 #23810 af Helge

ND 1.5 Edition 2016 SoftTop Soul Red Metallic
Tom Hall: ”This isn’t a car to be measured in MPH or MPG, but in "SPG" — "Smiles Per Gallon."
20 nov 2017 18:35 - 20 nov 2017 18:40 #23811 af HPH
Lige meget hvordan det går fremover, så har Tesla i den grad sat nye standarder for el-biler. Der er unægteligt langt fra en "Ellert" og til Teslas "Roadster" og det er jo utroligt flotte biler Tesla laver. Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig en Tesla Roadater, men det kræver vist desværre en "pæn lottogevinst" :)

Vores næste familiebil, til erstatning for vores Mazda3 om nogle år, bliver med meget stor sandsynlighed en elbil. Vi skal bygge ny garage næste år og den bliver helt sikkert forberedt for solceller til opladning af en elbil.
Den allerførste "Automobil" i slutningen af 1800 tallet var jo en elbil, først senere kom benzinmotoren til da rækkevidden for elbiler mildest talt var begrænset, men nu er elbilen jo unægteligt på banen igen ;)

hph
20 nov 2017 19:54 #23812 af Birk - Hald Ege
Jo flere biler TESLA sælger - jo større underskud:

Tesla solgte 76.285 køretøjer sidste år, regnskabet viser en omsætning på syv milliarder dollar og et underskud på 700 millioner dollar svarende til knap 10.000 dollar pr. produceret bil.
Bemærk: Jo flere biler, Tesla sælger, desto mere stiger underskuddet.
Direktøren er arbejdende bestyrelsesformand, og virksomheden drives som et »onemanshow«. Alle røde lamper lyser.

Men investorerne køber Tesla-aktien, som nu har en børsværdi, der overstiger bilproducenten Ford – der til sammenligning i 2016 producerede næsten 6,6 millioner biler, omsatte for 152 milliarder dollar og havde et overskud på syv milliarder dollar. (citat fra Berlingeren)
Følgende bruger(e) sagde tak: Per - Kolding
21 nov 2017 10:40 - 21 nov 2017 10:43 #23813 af BoN
Må give HPH ret når han skriver at Tesla har hævet barren for elbiler højt, og roadsteren er da bare fed, at man så nok ikke har behov for tophastigheden på 400kmt. er sin sag, men accelerationen på 1,9sek. til 100, må da tiltale alle, der vil jo ikke være en rynke tilbage, når det meste af ansigtshuden blafrer omme i nakken.
Lige et link til Danmarks snublende forsøg i den retning, som de fleste af os nok husker, men alligevel værd at gense: www.dr.dk/nyheder/indland/arkiv-video-da...est-pinlige-debut#!/

NB 10th anniversary
Trykladet med Rotrex
Følgende bruger(e) sagde tak: AS DK, HPH
23 nov 2017 00:17 - 23 nov 2017 08:48 #23816 af Birk - Hald Ege
Så er der mere nyt om TESLA, de brænder 50.000 kr af i minuttet:

nyheder.tv2.dk/business/2017-11-22-tesla...kroner-af-i-minuttet
23 nov 2017 08:41 - 23 nov 2017 10:41 #23817 af HPH
Jeg ville ikke drømme om at sætte mine sparepenge i Tesla-aktier, men det er da utroligt fint at Tesla udvikler elbilerne for egne midler :)

Tesla startede med at lave de flotte, luksusprægede elbiler og nu har mange andre bilproducenter jo taget ideen op, bl. a. Nissan og VW som jo har afsat 150 milliarder i elbil-projektet og Toyota udvikler videre på deres hybridmodeller.

Der er vist ikke tvivl om at vejen går mod flere elbiler og når først problemet med den forholdsvis ringe rækkevidde er løst, vil salget sikkert eksplodere. Spændende om Mazda følger trop på et tidspunkt B)

Alt i alt vil det jo være til gavn for miljøet. I Norge er der nu så mange elbiler at det har givet et nyt problem, nemlig at el-nettet er ved at have for lidt kapacitet til opladningen af dem.

hph
23 nov 2017 09:12 #23818 af Helge
Mazda har faktisk for kort tid siden indgået aftale om samarbejde med Toyota om udvikling af teknologier til elbiler

ing.dk/artikel/toyota-mazda-indgaar-afta...kling-elbiler-202698

ND 1.5 Edition 2016 SoftTop Soul Red Metallic
Tom Hall: ”This isn’t a car to be measured in MPH or MPG, but in "SPG" — "Smiles Per Gallon."
Følgende bruger(e) sagde tak: HPH, Birk - Hald Ege, Stang
23 nov 2017 10:00 #23819 af HPH
Hej Helge.

Spændende at høre, du er bare altid dejlig velinformeret :)

Vh HP

hph
23 nov 2017 11:30 - 23 nov 2017 11:33 #23820 af Tom - Breje
Ved ikke hvordan flertallet har det?
Men jeg ville aldrig eje eller køre i en sådan Elbil,

pga. følgende:
- den er uden for mit budget
- og vigtigst, jeg ønsker mig en bil med 3 pedaler og en gearstang! Den skal lyde som en bil nu engang gør og har gjort i mange år.
- den rangeres ikke efter at den kan køre ekstremt hurtigt eller klare 0-100 på et splitsekund.

Jeg er heldigvis så gammel at jeg aldrig kommer til at opleve at skulle køre i en roadster der kører på el.
Lever jeg længere end der kan købes nye med benzinmotor, så må jeg ud og opkøbe et lager af MX5'ere så de kan holde min tid ud. :)

PS: Tænkte lige tanken, den Tesla som førerløs???????

Tom - Breje
2005 NB 1.8 FL SPORT
Sunlight Silver
Følgende bruger(e) sagde tak: Stang
Leveret af Kunena Forum