× Alt MX-5 relateret, men som ikke kan indpasses i andre kategorier under "MX-5".
Hvis det IKKE er relateret til MX-5, brug da kategorien "Diverse" under "Alt det andet".

Plads til forskelligheder

06 dec 2017 10:21 #23870 af Tom - Breje
Hvorfor skal der nu deles op i os og dem? Kagebiler og Racerbiler? :unsure:
Siden her giver plads til alle slags brugere af MX5 så jeg måtte lige af med mine tanker.

” eller også diskuterer man de bedste ruter når man kører i kortege ud og ser på egnsmuseer og spiser småkager og får kaffe undervejs” jeg forstår din ironi Mikkel, men så må du og andre ”Trackere” også acceptere at Gemmer og andre tavse smiler lidt for sig selv når der nogen gange er indlæg om ændringer af en MX5 hvor man tænker ”skal den bruges til at køre i, eller blot se farlig ud”

” I "gamle" dage fortrak vi til Lundings www.five-speed.dk når tunings-detaljerne oversteg beskrivelsen af søndagsturenes lagkager.” hvis du nu kigger de sidste mange emner igennem Arne Sørensen, så finder du ikke mange indlæg om kaffe og kage der kunne skræmme dig og andre væk fra dette forum – vel? Du kan jo også godt li' lagkage Arne :lol:

Vi ved alle hvor svært det er at beskrive ironi i tekstform, og det er ikke alle der ser det og ofte misforstås de holdninger og meninger der skrives i et indlæg. Jeg tror ikke der er nogen af os der i bund og grund vil genere andre, men af og til bør der være plads til lidt ”drilleri og ironi” :)

Og så kan jeg oplyse ”trackerne” om at vi der kører kortege, ser mange hjørner af Danmark og smager dejlig mad, så sandelig lægger stor vægt på at køre på veje med sving og kurver der er mindst lige så skarpe og sjove som dem på racerbanerne. Det er dog kun i tilladt tempo (er vist ikke mange stræk på Jyllandsringen man når over 80 km/t i en MX5) men så kører vi til gengæld ikke den samme tur igen og igen og igen. B)

Jeg har prøvet en dag på Jyllandsringen i min MX5, det var sjovt den ene gang, men jeg synes ikke det er meget sjovt i at køre den samme omgang hele tiden og så bruge en masse benzin, tid og materiel på at kunne tage et par sekunder af min omgangstid. Det er trods alt en MX5 vi har – ikke en ”rigtig” racerbil, heller ikke ved hjælp af diverse optimeringer.

Os ”kaffe og kage ejere” tager så på nogle ture sydpå, her findes veje og landskaber hvor vi kan teste vores lille MX’er på en måde der ikke lader sig gøre i DK. Og så er det sociale fællesskab faktisk også en del af at køre i MX5, uden at alt skal være teknik og nørderi omkring bilen. Vi har jo alle en co-driver med i bilen som gerne vil dele det sjove i at køre MX5, men ikke har lyst til at sidde i bilen en hel dag. De vil ikke kun opleve verden fra passagersædet i en MX5.

Her er det så at denne hjemmeside med forum er vores og jeres mulighed for at kommunikere oplevelser og meninger ud til de som nu er interesseret i det. Og så kan jeg nu godt li' når f.eks. Gemmer kommer med et indlæg der faktisk beskriver hvad det er der sker med bilen ved en faktuel ændring i opsætningen.
Manden har jo ret i det han beskriver :huh:

Husk at bruge smileyer i indlæggene når dette er nødvendigt :)

Tom - Breje
2005 NB 1.8 FL SPORT
Sunlight Silver
Følgende bruger(e) sagde tak: Ole, CEV-Hammel, Helge, Niels - Voel, Kim H, SHM, EKM, Kuksi, kem, LCollstrup and 16 other people also said thanks.
06 dec 2017 10:49 #23871 af Birgit - Voel
Hej Tom og alle andre
Tusind tak for et meget sobert indlæg som præcist rammer de tanker de fleste i klubben går rundt med :-)
En klub der har højt til loftet og som har plads til rigtig mange forskelligheder og interesser.
Det kunne ikke være skrevet bedre.
Tak for det .
Følgende bruger(e) sagde tak: CEV-Hammel, Mogens Gemmer, Kim H, Tom - Breje, EKM, kem, LCollstrup, Steen Kofoed, Mors - Assens, Verner - Abild and 5 other people also said thanks.
06 dec 2017 20:43 - 06 dec 2017 21:49 #23873 af LarsM
Klubben er naturligvis samlingsstedet for ALLE MX5 ejere. Der er højt til loftet og frie rammer, samt alskens muligheder for at udfolde sig med bilen som omdrejningspunkt.

Vi er alle frivillige og drevet af entusiasme. Så uanset om man er motorbygger, søndagshygger, kagespiser, vejviser, svingglad, pudsedyr, vild fyr, eller et lille myr, er man velkommen.

Nogen af jer kender jeg godt, nogen af jer har jeg mødt enkelte gange, og rigtig mange af jer har jeg til gode at møde, men hver eneste dag glæder mig over, at jeg har over 750 vidt forskellige ”legekammerater”, der altid er parat til at dele passion, viden og erfaring, uanset hvor generelt eller nørdet emnet er :) :) :) :) :) :) :)

God jul til alle
LarsM
Følgende bruger(e) sagde tak: SHM, EKM, Kuksi, kem, Steen Kofoed, Verner - Abild, PTP, Ib - Lemvig, Birk - Hald Ege, Stang
07 dec 2017 08:41 - 07 dec 2017 08:43 #23880 af And
Er glad for at læse ovenstående.

Jeg er plantet et sted mellem, de to "fraktioner" og synes det er rigtigt godt at klubben favner bredt. Jeg hygger mig lige meget med både "kaffe og kage" som med "6800 omdr. og lige på skridgrænsen på banen".
MEN jeg prøver også at holde fat i at jeg ikke kan se formålet i at pege fingre af de andre der vælger noget andet end mig. ;)

Det skrevne (internet)sprog er noget svært noget, det er let at misforstå andres mening. I forbindelse med mit arbejde har jeg ofte tung dialog med andre og har lært at "det er altid modtageren som bestemmer budskabet".

And - '92 1,6 Black & Tan
...gode beslutninger kommer af erfaring, meget af det kommer af dårlige beslutninger.
Følgende bruger(e) sagde tak: SHM, EKM, HelgeBJ-Horsens, LarsM
07 dec 2017 21:53 #23886 af NCSilver
Nå, man skulle altså ind i en anden tråd for at finde ud af hvad der er anledningen til postyret : Altså Ondemiks svar på et spørgsmål ang. fælge. Jeg synes der er tale om en overreaktion, men der er åbenbart nogen der let bliver stødt. En kvalitet ved forum er at deltagerne kan dele erfaringer. Og Mik giver lige nøjagtig svar på det der bliver spurgt om ud fra egne erfaringer. Og giver så lidt et hip til én der deler ud af sine manglende erfaringer. Gemmers svar på spørgsmålet er værdiløst ( for en gangs skyld).Ondemik fortjener ikke dette møgfald!! Og det er ikke det første tilfælde hvor et velment indlæg , eller rettere : personen bag - er blevet jordet. I forvejen er det kun få procent af klubbens medlemmer der ytrer sig.Der er ingen grund til at skræmme de sidste væk. Det ville være kedeligt forum hvis der kun er de 5-6 med de "rigtige" meninger tilbage. Altså : Gå efter bolden og ikke manden./Poul
Følgende bruger(e) sagde tak: fha, Per, HelgeBJ-Horsens, ondemik
11 dec 2017 13:20 #23906 af Tom - Breje

NCSilver skrev: Nå, man skulle altså ind i en anden tråd for at finde ud af hvad der er anledningen til postyret : Altså Ondemiks svar på et spørgsmål ang. fælge. Jeg synes der er tale om en overreaktion, men der er åbenbart nogen der let bliver stødt. En kvalitet ved forum er at deltagerne kan dele erfaringer. Og Mik giver lige nøjagtig svar på det der bliver spurgt om ud fra egne erfaringer. Og giver så lidt et hip til én der deler ud af sine manglende erfaringer. Gemmers svar på spørgsmålet er værdiløst ( for en gangs skyld).Ondemik fortjener ikke dette møgfald!! Og det er ikke det første tilfælde hvor et velment indlæg , eller rettere : personen bag - er blevet jordet. I forvejen er det kun få procent af klubbens medlemmer der ytrer sig.Der er ingen grund til at skræmme de sidste væk. Det ville være kedeligt forum hvis der kun er de 5-6 med de "rigtige" meninger tilbage. Altså : Gå efter bolden og ikke manden./Poul

Kære Poul
grunden til det blev i en ny tråd var at emnet var kommet lidt off-topic, det må du meget undskylde.

At du så løber helt gal i byen med dit indlæg er så ikke noget jeg vil undskylde.
Der er på intet tidspunkt nogen der beklager sig over folks spørgsmål og kommentarer som værende forbudte og ikke berettigede, men der kom en helt ærlig og velment konklusion fra Hr. Gemmer, det må du da indrømme?

At den "godemik" så blander andres ( og de flestes ) behov og udfoldelser med vores fælles interesse for MX5 ind i debatten, det skal hverken Gemmer, jeg eller andre der har samme interesse klandres for.
Bilen har mange brugsretninger, og som jeg nævnte, så er der helt sikkert plads til alle dele her i klubbens forum.

Der må bruges for små sko når indlæg som Gemmers er skyld i at I ikke finder plads her i dette forum.

Og læs nu dette indlæg med venlige øjne - ikke med onde B)

Tom - Breje
2005 NB 1.8 FL SPORT
Sunlight Silver
Følgende bruger(e) sagde tak: Niels - Voel, Tommy-dk
11 dec 2017 15:55 #23907 af SCS
Der skal naturligvis være plads til forskelligheder og der er der da heldigvis også. Jeg er, som forholdvist nyt medlem, personligt en af de der er meget interesseret i synpunkter og viden fra medlemmer der primært kører kaffe og kage ture og har stort kendskab til det danske landskab og de fantastisk mange smukke veje, men samtidigt har stor interesse i at optimere min mx'er, så den yder sit bedste så jeg kan nyde den maksimalt på disse veje og her er det meget værdsat at medlemmer med viden herom deler denne på vores gode hjemmeside. Jeg ville nødigt undvære nogle af disse og finder stor interesse i at læse om alle de gode erfaringer der er derude. Derfor TAK til alle og fortsæt endelig de gode indlæg....
Glædelig jul og godt nytår til alle....

Clarkson: It’s a cure for depression, this car, it really is. You just can’t be in a bad mood when you’re driving it.”

Mange hilsener
Steen
Følgende bruger(e) sagde tak: CEV-Hammel, Helge, Tom - Breje, EKM, kem, LarsM, Per - Kolding
12 dec 2017 17:30 #23912 af Mogens Gemmer
#MeToo Light i klubbens Forum.

Jeg er ikke bekendt med seksuelle krænkelser i klubbens regi, men mindre kan åbenbart gøre det.
På det seneste har jeg krænket en ved at gætte på, at en bil med en utraditionel hjulmontering nok ikke var beregnet til almindelig kørsel.
Min nyeste krænkelse ramte en anden, som var bekymret over vores forhold til Mazda Motor Danmark, fordi jeg beskrev hvor nemt det er at sætte kopier af Mazdas navigationssystem i omløb.
De to ofre for mine krænkelser får heldigvis støtte af klubbens formand, så mon ikke de kommer over det.

Med den nye offermentalitet, som tilsyneladende er godkendt af formanden, vil jeg naturligvis være mere varsom med fremtidige indlæg i Forum.
Man kan så nemt komme til at støde nogen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kim H, Tom - Breje, kem
12 dec 2017 19:40 - 13 dec 2017 07:02 #23914 af CEV-Hammel
Hr Gemmer
Der er da vist kun én der føler sig krænket i sammenhæng med de indlæg og tilkendegivelser du refererer til.
Nu kan man jo læse indlæg som man vil, og at jeg ved at sige tak til ondemik, for hans indlæg hvori han tydeligt skriver at der fint bør være plads til begge dele, har noget med at en accept af utraditionel hjulmontering har jeg godt nok svært ved at opfatte. Hvad du mener med min støtte og godkendelse af offermentalitet fatter jeg overhovedet ikke.
At du som nørd giver en anvisning på hvordan man ulovligt kan pirat kopiere navigations SD, kan jeg selvfølgelig ikke acceptere på hjemmesiden. I øvrigt har vi et fremragende samarbejde med Mazda Danmark, der støtter os på alle måder. Der skulle nødigt komme knurre på tråden her, bare fordi et ”snedigt” medlem lige skal markere sig.
Og nu må du gerne føle dig både støt og krænket over mit indlæg, for så et da noget at have det i

"Husk at være glad - det er det nemmeste"
Følgende bruger(e) sagde tak: fha, HelgeBJ-Horsens
13 dec 2017 14:05 - 13 dec 2017 16:36 #23915 af HPH
Mon ikke vi skulle lade julefreden sænke sig over "den gamle klub" og erkende at vi medlemmer af MX-5 klubben på mange punkter er uhyre forskellige, det være sig politisk, aldersmæssigt, interessemæssigt og på mange andre områder, og det er jo også det interessante ved at mødes med folk man ikke nødvendigvis er enige med, men én ting har vi til fælles, nemlig glæden ved at eje og køre i en MX-5, uanset model, motorstørrelse, udstyr mv - det er dét vi er sammen om i klubben :)

Om man er til baneræs, fælleskørsel med kaffe og brød, eller en blanding af begge dele er jo op til en enkelte og klubhjemmesiden skal naturligvis afspejle dette. Der skal være plads til både de nørdede ting som få af os har begreb om på det plan og til at dele oplevelser fra fællesture, ferieture mm eller blot et godt råd til et problem man har med sin MX´er (hvor nørderne jo ofte er til stor hjælp for os andre "almindelige").

Med hensyn til emner på hjemmesiden vælger jeg jo selv hvad jeg vil læse og behøver derfor ikke at belære andre om hvad der "passer sig" at skrive om, bare det er MX-relateret naturligvis eller generelt bilrelateret (fik selv en "Off Topic" fra den anden side af Øresund da vi var nogle stykker der kom langt ud i en debat om elbiler og hvor strømmen kommer fra i forhold til CO2 udledning - noget vi syntes var relevant, men som nogle andre åbenbart ikke syntes -det afholdt os nu heldigvis ikke fra at debattere videre :) ).

Jeg springer nørdede emner om eksempelvis nøjagtige camvinkler eller sporing i forbindelse med banebrug over og læser det der interesserer mig, men synes samtidigt at der bør være plads til det hele, sådan mener jeg hjemmesiden bør være.

God og fredelig jul ;) Vh HP

hph
Følgende bruger(e) sagde tak: CEV-Hammel, Helge, Niels - Voel, Tom - Breje, EKM, kem, Per, LCollstrup, Steen Kofoed, Mors - Assens and 11 other people also said thanks.
Leveret af Kunena Forum