× Alt MX-5 relateret, men som ikke kan indpasses i andre kategorier under "MX-5".
Hvis det IKKE er relateret til MX-5, brug da kategorien "Diverse" under "Alt det andet".

Trackday- Plads til hjelm når man er 189 cm ?

08 jan 2018 22:15 #24005 af LarsM
Hej med jer

Jeg overvejer at deltage på et af trackday arrangementerne, men jeg er 189 cm, og der er maksimalt 1 cm luft mellem hoved og kaleche.

En standard pilothjelm er vel noget der ligner 3 cm høj (?) Hvordan får jeg på nogen måde plads til hjelmen, hvis det regner på dagen og kalechen skal op?

Har nogen af jer fundet hjelme der fylder lidt i højden, eller har I været i gang med at udhule dem?

Bedste hilsener
LarsM
09 jan 2018 07:10 #24006 af AS DK
Jeg er ikke helt så høj som dig, men lidt lang i ryggen.
Trods fjernelse af et par cm skum i sædebunden kan jeg ikke være i bilen med hjelm på, når kalechen er på. Jeg kører åben, også i regn. Ikke det store problem, da man kun er på banen 10-15 minutter ad gangen. Og når det rigtigt øser ned kører jeg alligevel ikke.

Jeg tror ikke der er den store forskel på de forskellige typer hjelme, hvad angår højde.

Arne Sørensen
Jubii nr 2487 Rotrex kompressor by CCR-Racing
Holdt kørende af Au2Fast
Følgende bruger(e) sagde tak: LarsM
09 jan 2018 12:30 #24008 af Niels
Hej Lars, jeg måler næsten det samme som dig. Jeg har også fået fjernet ca 3 cm skum i bunden af sædet. Min hjelm (no name)købt på nettet den var billig og så "lille ud". Det går lige med kluden oppe.
Følgende bruger(e) sagde tak: LarsM
09 jan 2018 20:05 #24011 af Kuksi
Jer er efterhånden kun 187,3cm (blev målt på sygehuset i sidste uge :-) ). Jeg har også fjernet nogle cm i sædet, samt hævet det en smule med nogle skiver under skinnerne. Passer mig fint at kunne sidde lidt tættere på rattet (som er et lille Momo), og så kunne lægge sædet helt tilbage mod "bagvægen". Det øger støtten under lår, og øger frihøjden til kalechen. Jeg kan godt køre køre lukket og med hjelm på (dog uden actioncam oven på hjelm :lol: )
Kender dog en som er lavere end mig, men så lang i overkroppen, at han dengang måtte vælge alle biler med originalt soltag fra (incl. BMW husker jeg). Så fordelingen af ben / overkrop kan være meget forskellig.
Men det så sku' sjovt ud når han træk sine shorts længst muligt ned, når vi spillede volleyball.
Følgende bruger(e) sagde tak: Harlou, LarsM
Leveret af Kunena Forum