× Alt MX-5 relateret, men som ikke kan indpasses i andre kategorier under "MX-5".
Hvis det IKKE er relateret til MX-5, brug da kategorien "Diverse" under "Alt det andet".

Tesla Roadster på vej til Mars

07 feb 2018 08:20 #24109 af Helge
Elon Musk sendte i går en Tesla Roadster afsted mod Mars med Starman ombord.
Er der liv i rummet, så vil de nok kikke lidt når han kommer susende forbi B)
Fantastiske billeder fra rummet.

ND 1.5 Edition 2016 SoftTop Soul Red Metallic
Tom Hall: ”This isn’t a car to be measured in MPH or MPG, but in "SPG" — "Smiles Per Gallon."
Følgende bruger(e) sagde tak: Kim H, kem, BoN
07 feb 2018 10:29 #24110 af Harlou
Hvad er det for noget lort at sende ?!
07 feb 2018 13:08 #24112 af Helge
Her lidt seriøst info om Elon Musks rumprogram:

ing.dk/artikel/skaebnedag-falcon-heavy-v...-tesla-ombord-210397

Tom Hall: ”This isn’t a car to be measured in MPH or MPG, but in "SPG" — "Smiles Per Gallon."
Bilag:
07 feb 2018 15:25 #24113 af kem
Ingen panik står der på GPS skærmen. Selv med det flotte udsyn ville jeg nok få lidt svedige håndflader.
Men en afsender med store planer må man sige.

Blålyn & 仲間
08 feb 2018 22:51 #24117 af Birk - Hald Ege
Et andet indlæg vedrørende "biler i rummet".....så har POLITiKENS bagside, ATS´ har denne "nyhed" i dag:

ATS: Nyt rumkapløb: Russere vil sende Lada i kredsløb om Jorden

Der er lagt op til et nyt rumkapløb, efter at en amerikansk raket har bragt en Tesla i kredsløb om jorden.

I går meddelte russerne således, at de har planer om at sende en Lada 1200 ud i rummet senere i år.

»Vi har endnu ikke besluttet, om den skal være beige, rød eller lysegrøn, men uanset farven vil det være et signal til omverdenen om Ruslands teknologiske landvindinger«, siger lederen af det russiske rumprogram, Oleg Protopopov.

Han har bemærket, at amerikanerne har placeret en astronautdukke bag rattet i Teslaen. Også den del af den spektakulære rumrejse vil russerne matche.

»Men i stedet for en dukke har vi tænkt os at placere en udstoppet hund bag rattet. Det skal ske i respekt for rumhunden Laika, der blev sendt i kredsløb om Jorden i 1957 og var verdens første rumhund«, siger Oleg Protopopov.

Mens amerikanerne har udstyret Teslaen med et musikanlæg, der spiller David Bowies 'Space Oddity', skal Ladaen med den udstoppede hund sendes ud i rummet til tonerne af ’Who Let The Dogs Out’ med Baha Men.
Følgende bruger(e) sagde tak: Henr1k
09 feb 2018 08:05 #24120 af Helge
Jeg læste lidt af ATS i går, dog ikke den sidste del som kræver at man abonnerer på Politiken.
Og abonnere på en radikal avis, det kommer ikke til at ske, jeg kunne jo ske at blive radikaliseret :dry:

Men hvis russerne skulle få samlet penge nok sammen til at bygge en raket som kunne løfte en Lada, så er jeg ret sikker på at de ikke ville sende en udstoppet hund afsted i den, men i stedet proppe fem systemkritikere i Lada’en og ønske god tur.

Følgende bruger(e) sagde tak: steen Kofoed
Leveret af Kunena Forum