Hej venner.
Indledningsvis vil jeg gerne understrege, at jeg som tidligere tilskuer til Le Mans 24h (3 gange) er fuldt ud klar over, at der formentlig køres 24 timers Le Mans allerede i år i august. Det lægger arrangørerne i hvert fald op til, men det er for mit vedkommende for sent til at planlægge noget vedr deltagelse i år
.
Jeg har tidligere været af sted i en Peugeot RCZ ( En rigtig sjov bil) sammen med en nær ven, hvor vi lå i telt. Canceren har desværrre taget ham, hvorved hans skønne MG A kom til at savne sin omsorgsfulde ejer. Vor første tur var, hvis jeg husker ret i 2010, hvor Allan McNish smadrede Tom K's racer 3 kvarter inde i løbet, hvorefter en masse danskere kørte hjem! Dette til trods for, at der stadig var en stribe landsmænd tilbage at heppe på.
Derefter havde vi et par gange med luksuscampingvogn, hvor vi levede som små grever og baroner og havde nogle fede oplevelser. Den kan vi godt slæbe med igen mod deling af fællesudgifterne, men det betyder, at jeg skal køre BMW med 2 tons på krogen. Til gengæld kommer jeg til at sove komfotabelt sammen med de tre, som vil kunne tiltuske sig en plads i vognen. Men er der generel stemning for telt, så bliver det bare det.
Jeg har imidlertid ikke kunnet finde noget om en tur til Le Mans her på siden, og derfor kaster jeg denne bold op i luften: ER DER NOGEN, DER HAR LYST TIL AT TAGE MED TIL LE MANS I 2022?
Selve løbet finder sted den 11.-12. juni 2022, men for at få det hele med, skal vi vi være der allerede onsdag til aften den 8 juni, altså afgang fra DK den 7., og man er ikke hjemme igen før den 13. juni.
Vi havde alle tre tidligere gange stor glæde af K-Rejsers arrangement, og det rejsebureau vil jeg til enhver tid tage med igen.
Spørgsmålet er nu: Hvem vil med og lave en teltlejr for MX5club-medlemmer? Jeg skal gerne være tovholder, hvilket vil sige, at jeg ikke på nogen måde vil være ansvarlig arrangør, men jeg vil vederlagsfrit og med stor fornøjelse hjælpe alle i MX5-clubben til at få en god oplevelse sammen. Dvs. at jeg gerne skal stå for tilmeldinger,, koordineringer af samme samt alt det praktiske, samkørsel osv. Dertil kommer et vist kendskab til engelsk, tysk og fransk.
Le Mans er en sjov størrelse, for jeg tror, at de fleste, når de sidder på lægterne lørdag nat og ser og hører de biler, der bare uafbrudt flintrer af sted på banen, så man må stoppe høreværnene en ekstra gang ind i ørerne, alligevel tænker, hvad laver jeg egentlig her? Det er så spørgsmålet. Men jeg har lyst til at opeleve det igen, men jeg vil det ikke alene. Hvem har lyst til at tage med? Der skal dog lyde en advarsel: DET ER STÆRK VANEDANNENDE.
Venlig hillsen
Klaus