Hej med jer
I går til arrangementet ”Velkommen til nye og nyere medlemmer ØST”, holdt jeg et lille indlæg om rutebygning i Garmins BaseCamp. Flere der ikke havde en GPS, spurgte ind til, om jeg havde et bud på en god Garmin GPS, som kan håndtere de byggede ruter.
Et godt bud er nyeste programserie fra Garmin. Fx Garmin DriveSmart™ 55, som har 5,5 tommers display med den høje opløsning på 1200 x 720 pixels, samt lifetime kort over hele Europa. Listeprisen er omkring 2000 kr., men den er ofte på tilbud til 1300-1500 kr. Hvis man er frisk på nethandel, kan den fås til omkring 1150 kr. på Amazon.de.
Et lille tip: Sugekopholderen til en Garmin GPS (og det gælder alle modeller), er af meget tvivlsom kvalitet, idet den har det med at slippe sit tag i forruden, når legen er bedst – Heldigvis kan man billigt købe en sugekopholder af langt bedre kvalitet med langt flere justeringsmuligheder. Jeg har testet den over 10000 km blandt andet på de dårligst tænkelige Italienske bjergveje med frisk speederfod, og jeg har endnu ikke oplevet at den har sluppet sig tag i forruden.
Bedste hilsener
LarsM