Hej alle
Jeg har en NB 2,5 fra 2005, der ikke er udstyret med særligt gode højtalere fra fabrikken af.
Er der nogen der har erfaringer med at skifte højtalerne i dørene til nogle bedre?
Ser frem til at høre fra jer!
Tak!
Bh Anders
HUSK:BILLEDER FRA TURE OG ARRANGEMENTER KAN INDSÆTTES I INDLÆG (TRÅDE), MEN GERNE OGSÅ I GALLERIET
Hej alle
Jeg har en NB 2,5 fra 2005, der ikke er udstyret med særligt gode højtalere fra fabrikken af.
Er der nogen der har erfaringer med at skifte højtalerne i dørene til nogle bedre?
Ser frem til at høre fra jer!
Tak!
Bh Anders
Hej Anders,
Da jeg købte min NA (1994) for 3 år siden var jeg på ingen måde tilfreds med lyden fra de originale højttalere med pap membraner monteret i dørene. For mig har det dog været vigtigt at holde udseendet af bilen originalt dvs nye højttalere skulle kunne monteres i de originale huller bag dørbeklædningen og ikke noget med at skære i instrumentpanel eller dørsider.
Jeg købte et sæt Alpine SXE-1725S som blev monteret i dørene og en ESX Quantum q200a aktiv subwoofer som blev monteret bag pasagersædet, samt en ny headunit Pioneer MVH-390BT - det har givet en helt anden lyd med en tilpas dybde (justerbar) uden at blive 'Johnny/Brian' agtigt. Alt sammen meget let at skifte uden at det behøver at koste en formue :-)
God fornøjelse
René
Hej
Cerwin Vega lever fortsat i bedste velgående - tjek denne https://cerwinvegamobile.com/
Hej Anders,
Jeg har haft en NA fra -97, og den havde også nogen meget ringe højtalere. Så jeg eftermonterede et sæt gode Cerwin-Vega 6" højtalere i stedet for de originale samt et sæt diskanthøjtalere i den øverste del af beklædningen i dørene. Det gjorde pokker til forskel, så det kan kun anbefales.
Jeg tror ikke Cerwin-Vega er på markedet længere, men du kan sikkert finde andre kvalitetshøjtalere, f.eks. på Conrad elektronik.
Mange hilsner
Ole