× Kun klubmedlemmer har adgang til at skrive her

Indbygget navigation i ND for 500 kr.

16 apr 2017 20:19 - 16 apr 2017 20:24 #22220 af Mogens Gemmer
På five-speed.dk henviser Cristian Lunding til en adresse på ebay, som hævder at kunne levere et SD kort, der kan det samme som et SD kort fra Mazda, der ellers koster op mod 8.000 kr.
Hvis jeg havde en ND og ikke allerede havde betalt for indbygget navigation, ville jeg satse de godt 500 kr.

Henvisningen til ebay kan ikke vises i Forum, men den kan ses i five-speed:
forum.five-speed.dk/viewtopic.php?t=3676
Følgende bruger(e) sagde tak: Per - Kolding
17 apr 2017 19:24 #22231 af HPH
Det lyder spændende :-) - er der nogen der har prøvet det og med hvilke erfaringer.

Indtil videre klarer vi os med den " gode gamle" Garmin med "livslang opdatering" 4 gange om året - det fungerer fint :-)

hph
17 apr 2017 20:38 #22232 af HenrikL
Har bestilt et SD kort så må vi om det virker ...:unsure:

Henrik
ND 1,5 2016
Soul Red
Følgende bruger(e) sagde tak: Per - Kolding
17 apr 2017 21:59 #22237 af BlindZenDriver

HenrikL skrev: Har bestilt et SD kort så må vi om det virker ...:unsure:

Det skal nok virke, men jeg ved ikke om jeg selv turde tage det sats. Hvis det nu ikke virker og tilmed giver andre problemer med computersystemet, der kan det blive noget dyrt og besværligt rod.

Et andet aspekt er nok i øvrigt, at det man køber på ebay kunne tænkes at være en piratkopi.
18 apr 2017 11:13 #22242 af Mogens Gemmer
Kortet er helt sikkert en piratkopi, idet det ikke kommer i original emballage og er uden manual.
Mazda er dog med deres ublu pris for kortet den værste pirat i denne sammenhæng.
Følgende bruger(e) sagde tak: HPH
18 apr 2017 13:20 #22244 af Tom - Breje

Mogens Gemmer skrev: Kortet er helt sikkert en piratkopi, idet det ikke kommer i original emballage og er uden manual.
Mazda er dog med deres ublu pris for kortet den værste pirat i denne sammenhæng.

Der må så ligge en god forretning for de der HAR betalt for et dyrt kort - blot at sætte dette kort i masseproduktion til alle Mazda biler som endnu ikke har :blush:

Tom - Breje
2005 NB 1.8 FL SPORT
Sunlight Silver
18 apr 2017 14:50 #22245 af Harlou
Hej Tom- mener ikke det er muligt- :-(
18 apr 2017 17:11 - 18 apr 2017 17:13 #22247 af Mogens Gemmer
Inden så længe får vi nok en melding fra Henrik på, om kortet virker eller ej.
Jeg gætter på, at det virker nøjagtigt som et til 8.000 kroner fra Mazda.
18 apr 2017 17:53 #22250 af Helge
Jeg har tidligere skrevet om en uheldig Miatamand i staterne som på eBay havde købt et SD card med navigation til Mazda. Det fungerede fint, men ved første opdatering gik det galt, det lukkede ned for hele infosystemet.
Hvad der efterfølgende skete har jeg ikke set nogen melding om. Men siden der blev helt stille om emnet, går jeg ud fra at det måske ikke var så sjovt længere med piratkortet.

Hvis Henrik får GPS’en til at virke med piratkortet, men det går ned ved første opdatering, så er han måske heldig at det kun er navigationen som dør. Men hvis der går koks i hele computersystemet ombord, og Mazda fortæller den uheldige ejer at de skal have bilen i flere dage mens de venter på nyt udstyr fra Japan. Og at udskiftning og reparation måske kan løbe op i 15-20.000 kr. Så kan det ikke hjælpe at begynde at tude og skrive om Mazda’s priser her på siden.

Der er proppet en masse elektronik ned i ND’en, og ingen ved hvor meget der kan blive berørt ved et nedbrud i infosystemet, hvor alle bilens informationer er samlet.

ND 1.5 Edition 2016 SoftTop Soul Red Metallic
Tom Hall: ”This isn’t a car to be measured in MPH or MPG, but in "SPG" — "Smiles Per Gallon."
Følgende bruger(e) sagde tak: Harlou, Per - Kolding, Stang
20 apr 2017 09:31 #22257 af Stang
Navigation i ND for 500 kr. Det har jeg altså gjort billigere. En ny Huawei telefon fra El-Giganten til 300 kr og downloadet HERE navigation - gratis for hele verden med gratis opdateringer. Dog skal man leve med en holder til telefonen på instrument panelet. Systemet er afprøvet i Danmark, USA og Italien, og det eneste problem, vi har oplevet, er udfald på GPS trackingen igennem lange tuneler, hvor systemet så står af.

Så er der ikke risiko for at hele bilens info-system.

ND 1,5 Edition 2015 Soul Red Metallic
20 apr 2017 10:27 - 20 apr 2017 10:32 #22258 af AS DK
Original navigation koster 689 euro hos Mazda i Tyskland. Det svarer til ca 5.150kr. Dyrt, men stadigt noget billigere end de 8.000kr i DK

En af mine naboer købte en ny bil af fransk fabrikat. Den danske prisliste sagde godt 5.000kr for at aktivere og opdatere navigationen. En google søgning gav links til bilmærkets hovedkontorer i et par europæiske lande, hvor vejledning og data gratis kunne downloades. Det tog godt 20 minutter at downloade data, installere i bilen og indstille navigationen til dansk. En øvet kan gøre det på den halve tid.

Arne Sørensen
Jubii nr 2487 Rotrex kompressor by CCR-Racing
Holdt kørende af Au2Fast
20 apr 2017 16:50 #22261 af Hoejvang
Er det for meget at spørge om et link til pågældende hjemmeside så man kunne afprøve det på sin nye franske familiebil?

Hoejvang
MX 5 NB FL Automatic
Leveret af Kunena Forum