Er der nogen / mange, der har erfaring med Rotrex kompressor, som skulle være lovlig at få monteret på en MX5?
Holder kompressoren?
Hvor megen effekt giver den?
Er den problemfri?
Er den pengene værd?
Petsen
HUSK:BILLEDER FRA TURE OG ARRANGEMENTER KAN INDSÆTTES I INDLÆG (TRÅDE), MEN GERNE OGSÅ I GALLERIET
Er der nogen / mange, der har erfaring med Rotrex kompressor, som skulle være lovlig at få monteret på en MX5?
Holder kompressoren?
Hvor megen effekt giver den?
Er den problemfri?
Er den pengene værd?
Petsen
Jeg fik monteret Rotrex/CCR kittet hos Andreas i 2016, og har siden kørt ca. 30000 km. Der har ikke været skyggen af tekniske problemer i perioden, og jeg synes at det er alle pengene værd😄
Bilen kan sagtens køres stille og roligt, og når så der skal køres lidt mere friskt, så er der bare lidt mere af det hele til rådighed😎
Jeg har ikke været på rullefelt, så ved ikke hvor mange hk det giver, men der er rigeligt til mig.
Baggrund: For et par år siden fik jeg hos Andreas Fast (AU2FAST) monteret et Rotrex kompressorsæt på min 1,6 model NB incl. syn og officiel godkendelse og denne investering har jeg aldrig fortrudt og vil meget nødig undvære. At den så under et servicebesøg hos Andreas blev udskiftet p.g.a mislyde og igen sidste år efter totalt sammenbrud måtte skiftes, er nok ret uheldigt, men begge skift blev foretaget af Andreas uden beregning! Årsag ukendt - materialesvigt? Den har imidlertid nu kørt lydefrit siden sidste sommer.
Ok, det var så lidt baggrund. Omkring oktober sidste år hørte jeg, at et andet medlem havde sat sin 1,8 NB til salg hos Andreas (samme farve som min, men nyere, i bedre stand og meget færre kørte km), men da jeg kontaktede Andreas for at købe den og samtidig få overført mit kompressorsæt til den, var det beklagende svar fra Andreas, at det fra 1. september desværre ikke længere var muligt at få synet nye (eller gamle) kompressorsæt på NA og NB modellerne. Det berørte dog ikke allerede godkendte kompressorbiler.
Jeg var - og er stadig - rigtig skuffet over lige nøjagtig at være gået glib af noget af min drømmebil. Den egentlige årsag til forbudet har jeg endnu ikke hørt, men måske en opringning til Andreas kan kaste lys over sagen.
M.v.h. .. Bert Martinsen
Vær lige opmærksom på, at fra 1/9 sidste år er det ikke længere muligt at få nysynet/omsynet en NA/NB MX5 med kompressor. Suk! Eneste mulighed er at finde en allerede godkendt NA eller NB med kompressor, der er sat til salg.
Bert Martinsen (bema)
Det lidt længere svar
Jeg har kørt med Rotrex kompressoren siden 2013 til dagligt og til Trackdays. Indført i bilens papirer med Færdselsstyrelsens velsignelse og synet hvert andet år. Ingen problemer heller med teknikken.
Tja, indtil videre 6 år og 40-50.000km uden bøvl.
På min Jubii 1,8 gav det extra mange HK. 224hk som dog er reduceret til ca 200hk ved montering af en restrictor (plombe i indsugningen)
Største problem er nok at du kommer til at give rigeligt med gas og det går ud over brændstoføkonomien 👹
30 kilo for indtil videre 6 års fest. Det er sgu da billigt (og uden tømmermænd).
Det korte svar
Ja
ja
min +20%
ja
ja