Har fået en lille forespørgsel om hvordan jeg holder motorrummet i 5’eren, så alt ser ud som nyt, selv efter 3 til 5 år med helårskørsel.
Tror nu ikke at det har den store interesse, men svaret kommer her.
Det er let hvis man har bilen fra ny. Jeg vasker første gang motorrummet med samme Autoglym Shampoo som resten af bilen. I motorrummet bruger jeg en lille radiatorpensel og en frotteklud. Efter af skylning tørrer bilen til næste dag hvorefter alle lakerede dele bliver behandlet med Autoglym Super Resin Polish. Et lakforseglings produkt uden slibemiddel. Når bilen skal vaskes plejer jeg, at starte med at blæse motorrummet rent for sand og støv med trykluft inden bilen vaskes. Rengøringen i motorrummet består kun i, at tørre alle dele over med en fugtig frotteklud.
Et andet spørgsmål var: ”Fortæl også gerne hvordan du rengør rummet, når bilen har været forbi rustbeskyttelsescentret”.
Jeg har haft mange dårlige erfaringer med flere firmaer som tilbyder undervognsbehandlinger. Men efter jeg er begyndte at køre MX-5, så har jeg fået lavet arbejdet hos Aarup Pava Center, et firma Andreas Fast arbejder sammen med om når det drejer sig om dette vigtige arbejde. Og i den forbindelse er det klart en fordel at få lavet arbejdet hos et firma som har stor indsigt i netop 5’eren. Når jeg afleverer bilen der, er beskeden, at jeg ikke vil se nogen form for rustbehandlingsmiddel i motorrummet når jeg henter bilen. Og det har de overholdt hver gang.
Bilen er lige ved 3 år, og den står som ny overalt, bortset fra Tårnstiveren fra IL Motorsport som Andreas har monteret.
Er man interesseret i sådan en sag, så er Andreas leveringsdygtig til 2.200 kr. monteret.